Sunday, January 24, 2010

tinggi sgt ke Nuang 2??

[7 januari 2010]

Suatu malam yang sepi

Botol : Korang nak pegi x nuang?

Tongga,Pido : Ntah..Ko?

Botol : Ntah..tapi aku rase aku nak pegi ar..Support mmber weyh..Sian Bulan aku tgk..Lagi pun ramai pompuan pegi,korang x rase t'cbar ker?

[Pido n Tongga berfikir sebentar]

Tongga : Ok lah aku pegi..

Botol : Caya lah..

Pido : Ni hah..Oshin suh antar name penuh,no ic,name bpak ngn no tel bpak.

Botol : Ko antar kan utk aku ley x tongga.?

Tongga : Asal aku lak?

Botol : Ehem2 lah..

[Kami gelak sambil aku memikir kan sesuatu]

Botol : Jom ar ajak ramai2..Msti syok g ramai2..

Tongga : Ajak saper?

Botol : Che nah ke,toto..
Tongga : Jom..

berlegar2 dtg ke blik che nah..

Botol,Tongga : Che nah..jom pegi Nuang nak?

Che Nah : Diam seketika tanpa menghirau kan kte org..

Tongga : JOm ar..Toto pegi,gori pegi ngn kapun..Gori pegi,ko x rase hina ker?/

Botol : weyh..jom ar..

Che Nah : Ok2...[che nah seorang yang pantang di cabar]


[8 Januari 2010]

Suatu pagi yang membawa kemalasan yang teramat utk pergi ke kelaz..kelas aper? kelas kalkulus lanjutan..pergh..Lagi lah bertambah malas..Tapi dgn semangat yang masih ader pergi lah ke kelas walaupun tanpa keikhlasan..huhu..Sepatah haram pun x phm..Hanya memikir kan pejalanan ke gunung nuang jerk..Selepas semayang jumaat tanpa sempat membeli dadih.kte org bjln kaki pulang[xsilap aku ar,lupa ar]..Bergegas mengemas beg utk persiapan terakhir.. Berkumpul lah satria2 ngn bidadari2 di court badmintan sblh Baung..Pergh..Rmai gak yang pegi..[aku tersenyum sinis]. Kami mendengar nasihat terakhir dari kapten Komander[opel]..Kami berjalan kaki ke bus stop depan kmr..Semua org agak gembira ketika ini..Selepas agak lame tgu bas kat situ,akhir nya bas dtg..tpi malang nyer bas nih benti kat mines..kne jalan kaki pegi ktm lak..ok lar...aku masih semangat waktu 2..kt ktm lak kne tgu bas,mase 2 mood aku dah lari..[klo ader org perasan ar] tpi aku cube wat2 hepi..siap main alih kan batu kat c2 ;) eh..Bas2..Sume keseronokan mcm anak ayam nampak whiskers..haha..trun kat stesen bas batu bape ntah..skali lagi,sekse menunggu bas..aku,che nah,tongga mcm biase karaoke sampai ujan.. Naik bas lagi pastu benti lagi kat stesen bas..nasib baik bwah 2 ader jual mknan.. bkn main ligat lagi aku mkn cucur udang.. ;p Bas sampai..woi..bas dah sampai.. dlm bas 2 kte org je dlm bas 2..agak bising gak dlm bas 2..Hingga sume org dah penat n ngntk, sunyi sepi lah..tpi bila dak2 sekolah naik..dah mcm petaling street lak..Nak je aku tampo sorang2.. Dah sampai pun.. Tiba2 jantung ku b'degup mcm nak lari dari aku..nasib baik aku sempat tangkap.. sempat aku smyg magrib n isyk,,qada' asar skali..



Penggembaraan bermula dgn kekurangan lampu suluh..Di bahagi kan ngn sama rata.. laki sume berada di sume tmpt utk menjge pompuan..aku berada di depan bersama pujol ngn che nah.. pejalanan agak ok 2..tpi aku mula rase pnt tpi aku lawan..Aku kene bagi smngt kat kwn2 aku.. Agak lama pejalanan.. Dalam satu ketika 2,Che nah terjatuh..[dlm hati aku berdekah2,klo che nah leh dgr,msti aku dah lunyai..haha] ntah mcm ne che nah lpas jth bersmngt lbey.. aku pun mkin smgt tgk dier..[jgn ptus asa botol] jalan punye jalan, tiada penghujung nyer .. akhir nyer sampai satu tmpt yg kene menyeberangi sungai.. Di satu ketika yang agak serius, aku terjatuh dlm sungai..hahahahahaaah..aku yg jatuh pun gelak,lagi lah org yg tgk..haha..tpi seseorang tlah mengikut jejak aku,kobes..hahaaha..dier pun jttuh,..pnt aku gelak..hehe..Akhir nye sampai lah kwasan kem perkhemahan kte orang kat kem Lolo.. Hmm..Agak sempit kwasan tu..tpi syukur lah..pas mandi sg,tlg zana setle ayam[walau pun aku tlg suluh jer sambil tdo] TIDO LAH,..sok nak kene panjat gunung..




[9 januari 2010]


Aku di bangun kan oleh suara yg riuh rndah..nak je maki,"subuh2 korang memekak" malang nyer dah kul 8 dah pun..ku tarik balik ayat2 2...hehe..Aku bangun dengan tubuh badan aku sengal2 otot..mlm tdi sampai krem maser tdo..Selesai mandi manda dgn "water heater" yg gler bangsat sjuk,menerus kan visi utk dtg ke cni...Gunung Nuang,nanti kan kami!! Kter org bergerak bersama2..Mulut ku sebok berkata2,mengutuk2 tanpa menghirau kan jalan yg semakin lama semakin cerun utk menghilang kan penat.... sampai lah satu maser terbentuk nyer tiga kumpulan..aku berada di kumpulan tgh...kumpulan aku plg ckit..yang laki ader aku ngn pido je kot..xpasti ar..pnt kan..Aku nak tlg org lain pun dah x ley,tapi aku x ley tunjuk kelemahan aku nih...aku berusaha sampai lah kat kem pacat..Maser kat kem pacat, aku sebok2 nak ikot dye org amek air kat sg..aku,tong,pido,kobes ngn kadek..mmg x agak 2 pejalanan nyer..boleh muntah darah oo..selesai amek air,group pompuan telah tidak kelihatan..Aku,pido,kobes ngn kadek di suruh jalan dlu utk kejar org dpan..Ya Allah hanya tuhan je tau mcm ner pnt nak kejar dye org..kadek ngn kobes dah jauh ke depan..aku di tinggal kan bersama pido.. Dalam pejalanan


Botol,pido : Jauh lagi ke bang?

Climber : x jauh..lagi 15 minit..

Setelah 30 minit jalan,aku dah maki2 dah..xsampai2 pun..Pada mase tu gak..

Botol,pido : Juah lagi ke nak sampai puncak?

Climber : x jauh klo korang jalan laju..

Botol : Dah pnt dah...huhu

Climber : Boleh..korang x malu ke ader group pompuan kat dpn?

Botol : Yeke?

[lupa lah akhir perbualan dgn ape maser 2]




Menerus kan pejalanan dgn smgt yang baru..Akhir nyer jumpe group pompuan..team yna.. yang lain dah jauh ke depan..selepas jalan pastu rehat beberapa kali, jumpe lah group pompuan lagi 1..mimie,thaleq ngn norliyana antara nyer...sampai lah kat puncak pengasih..sume berkumpul di situ seketika..nak je aku tdo kat c2...Jauh lagi pejalanan kte org...Tanpa ptus asa akhir nye sampai jugak kat puncak Nuang 2..Pergh..aku hepi gler dgn kesejukan mcm duk dlm kotak kecik,pastu letak air cond..mkn2 sume,sempat tdo kejap walaupun di ganggu oleh pelbagai bangsa dan budaya..


Semase nak trun lak, sume nyer hepi gelak2..MAse yg x disukai ramai dlm utan,dah nak dkat mlm...terpakse berpecah..group pompuan di beri keutamaan...x silap,sampai kat kem pacat kul 7lbey..dah stat gelap..kami di marahi oleh Pujol coz kekurangan lampu sluh..pelbagai cara ingin di buat..lilin,gune bunsen burner[lupa lah ape name dier] kte org bjln pelan2 dgn kawasan yg bukit bukau utk mengelak kan kecederaan..semua org hampir ptus asa wktu 2 sambil memaki hamun org yg x b'tanggungjwb..hampir sume org tlah jatuh dgn plbagai aksi yg luar biaser...Dan x sangka kte org dpt sampai kat kem lolo.. nak nanges rase nyer waktu 2..huhu..tanpa menghirau kan orang lain, kte org mandi dan aku n che nah trus tdo..lantak lah dye org ajak mkn ke,yg penting tdo maser 2...posmotem xde yg menarik pun..mlm tu tdo dah mcm patung ajaib dah,x gerak2 tdo..




[10 Januari 2010]


Pagi yang indah di bangun kan dgn bau asap yg b'kepul2 sampai ke idung..dgn berbumbung kan langit..Sume org ceria jerk..aku pun same..ader yg mandi..ader yg masak..ader yg masik terbungkang..ader yg gosip[pompuan jer]..ader yg tgh salai stokin...aku? aku cube mengacau sume org...Akhir nya sume nyer sebok bersiap utk balik...Dengan sisa2 semangat yg masih ader, kte org menerus kan pejalanan blek..Balik dgn kegembiraan..Kami berjaya tawan gunung Nuang..dlm pejalanan pulang,tercetus nyer perlumbaan yang menarik perhatian ramai.. lumba lari antara tongga,pujol,che nah,pido dan aku..Semesti yang anda tau siapa yang menang,sape yang looser...taruhan nyer adalah piza..Lastly kite dah tau siapa yang kene blanjer...CHE NAH..haha...Dlm pejalanan pulang yg memenat kan,akhir nye tertimbul nyer kdai runcit di depan..sumer org berlari2 mendpt kan air..tpi sorang lahanat ni dier berlari sambil memanggil2 rokok..Sampai jua di kolej..ALHAMDULILLAH....
p/s memang pnt gler lah naik nuang..tpi aku respect tongga, x berpeluh pun..
p/s1 che nah..sory x tolong ko maser naik nuang,,,aku pun x larat..huhu..
p/s2 Gunung Tahan, nanti kan kte org..

3 comments:

dotdlegend said...

jom tahan.. hahah




p/s: kenyir pe cer?? hahahahha

b E e L a t H i R a said...

fuh pjg gile gile gile..
tp aku berjaye habes bace..walaaa
persoalan - nape ade orang yg name die kaler merah?ehem ehem


p/s - soalan same gak..kenyir pe cer??hehhee =P

p/s^2 - tolong buang verification..pegi dekat setting ea..*STRESS*

botol said...

medot-jom tahan..no hal ar
bell-nnt aku buang k..sory..bdak bruu blajar..

p/s kenyir in progress,,huuh