Wednesday, January 27, 2010

Adakah Ari Malang Ku??

Pagi yang hening,dengan kedengaran burung2 berkicau riang..

Bangun lah seorang mahasiswa dari lena nya..



Botol : woi che nah,bangun,nak g claz x?

Che nah : argh [mengaum seperti gajah beranak] kul bper ni?

Botol : kul 8.30 a.m..

Che nah : x g lah..[berkata2 tanpa sebab]

Botol : hmm...ok..

Kuda : [dtg tanpa arah tuju] woi...bangun2 g lab bi..aku igt aku sorang je lmbt

Botol : [tidak menghirau kan kata2 beliau]


Masa berlalu dengan perlahan.. tiktok..tiktok..Tanpa raja bersiung berkokok, Che nah bangun dan terus berkata-kata

Che nah : Jom lah g claz..kiter naik motor.

Botol : Hmm..ok..[walau pun malas membakar jiwa dan raga]



Aku mandi dgn agak sopan..seminit je mandi..Lalu ku pkai baju yg tlah di pkai seminggu [walau pun sering di caci maki oleh Pnut,Mimie..Sampai lah jua di lab..Bosan tahap mcm tgk orang main golf..Menerus kan misi sbg mahasiswa,che nah menghantar ku ke Jabatan Math..dlm pjlnan, che nah membebel2 sambil blushing nape ntah[ehem ehem]..boomm..Aku tersentak dgn tiba2.. kaki ku seolah di tembak sniper dari jarak dekat..che nah berhenti di dpn jabatan math..Aku turun dgn tidak terdaya..lututaku sakit tapi x henti2 aku gelak...Dtg kat claz tuto math lak,aku sorang je jejaka..[mane yang lain nih] hati aku bersuara..[sbnr nye aku x kesah pun dye org dtg ke x,yg penting asgmnt aku kat die org..hehe] Akhir nye dye org dtg 10.30..pastu claz hbs 10.45.. Memang byk ilmu yg dye org dpt..hua3..Alang2 bana dah bwk kete,kte org pun pegi lah mkn kat luar,kat ss..Suasana tmpt agak menarik,angin sempoi2 bahasa tpi yang melampau nyer harga nye..pergh..tau ar skang barang mentah dah naik,tpi x yah ar harga mcm mamak..Aku sabar walau pun duet aku habis mcm pelincir minyak..Balik lps 2 igt nak berubah,tpi malang nye aku lbh mementing kan tdo ku...claz calculus lanjutan aku tuang..Tpi alhmdlh claz bi aku dtg walaupun claz hanya stgh jam jek..pas setel sume,aku lepak ngn kuda,ella,pnut,norliyana,kuno.
tdak lupa juga kat che nah,yna..kte org bincang psal kenyir..Walaupun byk melalut ke citer lain, tpi dye org byk membantu..Time kasih..claz MGM lak mcm hampeh..baik aku g mkn roti canai sambil tgk bola dri dtg kat claz 2..huhu..Mlm 2 lepak ngn tongga,bell ngn midot..cter masa depan kte org.[konon lah] Datang lah seorang wira yang bernama Tobeng dtg bgi nasihat yg munasabah..aku akan igt kata2 mu!!! HApPy!!!

p/s Che nah,byar blek suar aku yg ckit lagi nak koyak

p/s1 bell midot,asah lah kte org..hehe..jom lepak lagi!!

p/s2 tobeng,tgu aku jadi mahasiswa usahawan.!!!

p/s3 Mintak2 program kenyir aku nih berjaya!!!!

4 comments:

miedot said...

hahah jom lepak lagi... bincang masa depan katenye.. haha


kenyir ko jangan tak jadi plak.. aku xcited ni.. hahah

p/s: akhirnye,, sng nak komen.. hah

botol said...

haha..tau xper..tdi x sempat tau..hehe
aku pun dah excited lak..hahah
bgi name ngn no matrix ko..

p/s aku berjaya..haha..

bell baek said...

faiz asyraf..aku nak pegi kenyir..tapi segan..(ok fine..lempang aku sebab segan)
hahaha..asah korang jadi ape weyh??jadi arjuna terbilang??hahhaahaha..jum lepak maju junction lagi..hahaha.

botol said...

ko segan naper?blasah kang
arjuna wat per seyh..
menjadi mahasiswa berjaya,heh
jom...ko blnjer..