Thursday, August 4, 2011

Pengalaman Berpuasa

hai sumer..

Aku rase selame korang hidup msti ader pengalaman berpuasa @ bersahur kan..??Yup..aku ader ckit ar pengalaman coz hdp aku byk berada kat umah..MAser aku masuk matrix,yup first time berpuasa jauh dri family,memang besh ar..Bagi aku maser kat matrix plg besh..Sume makanan murah,wlaupun x bape bersih,tapi murah kan,nak wat cmner..Pengalaman berbuka plg besh.. Sume akan berkumpul kat blik aku,agak2 sampai ar 10 orang..Nasi mcm biasa kte org masak sendri..jimat punya pasal lah..Beli lauk je,pastu beli kuah, kuah amek byk2,tapi free..Itu yang besh gler tuh..Ader satu hari tuh,sume org dah ready2 nak berbuka dah,pastu dgr azan cpt2 bce doa pastu minum air..Tiba2 azan benti..Pergh....Tgk2 ader orang azan kat tnds( blik aku dkt ngn tnds) memang syiall ar sape yang azan tuh,dah ar azan kat tnds...PAstu ngn bangga nye sume yakin memang dah masuk azan (sume cover dah termkn)

Itu pengalaman berbuka,klo pengalaman sahur,,yang ni lagi besh..Mcm biase ader ar 7 org tdo blik aku..(dah mcm setinggan dah) Pastu ader satu mase 2 tgh nak prepair sahur(aku mcm biasa xkan bgn nye) tiba2 mmbr aku jerit P@#$#T,3 kali kot,kuat lak tuh..Aku pun terbangun ar, tapi mamai lagi,,,Mmbr aku yang td tdo,trus bgn pegi kat mmbr aku yang jerit td..Perghh..Rupa nye Sup Campell tertupah kat kaki dye..Mau x menjerit dye...Igt balik sume tuh,lawak kot...hehe..

ce cter ckit pengalaman korang...aku nak dgr...hehehe

No comments: