Friday, December 31, 2010

Pengembaraan ke Petrosains

Ni kali ke dua aku pegi petrosains..
1st time pegi aku x igt bler..Tapi rombongan skola ar..
Tapi pengembaraan kali hanya lah aku,emak ngn haziq jer..
Di sebab kan aku bosan sgt kat umah,aku ikot je lah..[padahal kene pakse]
Tapi aku x nyesal pun pegi petrosains..
Aku g ari selasa lepas 28dis2010
Aku gerak dari umah lbey kurang kul 10..
Naik lrt putra sampai klcc...
Sampai2 klcc trus naik lift g petrosains..
Perghh..Aku x sangke ley ramai mcm nih..
Tapi sume dak2 kecik ar ngn fmly..
Xde pun yg remaja mcm aku..
Beratur nak beli tiket..

RM12 - adult
RM7 - 13 to 17 years old
RM4 - 5 to 12 years old

Tapi aku ley gune student card..Dapat lah RM8..
Nak masuk pun kene beratur..Lbey kurang kul 12 masuk..
Naik krete,mcm nak masuk umah hantu kat genting..
Dah sampai 2 jalan2..
Banyak ar yg menarik...
Belajar fizik,Kimia...
Package tau petrosains nih..
Macam2 ader dlm tuh.
Aku x sempat nak explore sbb Haziq cpt sgt..
Dpt naik helikopter, dpt masuk mcm kat angkasa lepas..
Best gler beb,
Aku kat dlm 2 dlm 3jam gak ar..
Pnt+lapar=kfc mak blanje..
Aku rase nak suh Kelab Kembara g ar Petrosains..hehe

No comments: