Tuesday, December 28, 2010

jauh nyer bukit cerakah


Meeting telah di buat pd 20.12.2010 pd pkul 10.30pm bertempat di 227..3 orang telah hadir ke meeting..Yg lain sebok dgn komitmen sndri..Selepas berbincang dan di putar belit, sebulat suara ajk di lantik..Yan sbg ketua program,Li sbg tugas2 khas,aku sndri sbg pemantau..Meeting di lakasana kan dgn begitu efektif skali sambil kte org di jamu dgn otak2 kempas..Selepas itu, di campur dgn hiburan2 yg sedia ada..

Hari yang di nanti kan telah tiba..Task aku hanya bwk otak2, bwk khemah,lampu suluh..Itu je kot..Aku packing mcm biase jer..Beg x pyh besar2,x berbaloi pun..Bkn lame pun kat sane..
Dlm tentatif menunjukkan perjalanan akan di mulakan selepas zohor tetapi terpakse di tangguh kan oleh ketua program a.k.a driver ke pkul 2..Tgu punye tgu..Akhir nyer sampai gak..Kul 230pm..Lmbt pun lmbt lah..Aku wat last check,tkt tertgl barang lagi..Aku yakin..tapi malang nyer bler kerete turbo jln je,bru aku igt,otak2 tertinggal..(huhu) Perjalanan di terus kan dgn mengutip ajk lain..Mula2 angkut Li..Yeah..Go indon..Dgn joran nyer,terbaeek..Selepas itu trus gerak shah alam amek peserta plak..Dedeq ngn Azrai..Malang nyer azrai telah merajok sbb dah tgu dari kul 1230pm td tapi telah dpt di pujuk..perjalanan di sambung dgn kelajuan kreta turbo kte org..Lebey kurang kul 330pm kte org selamat tiba ke destinasi..Aku ngn Li yg di amanah kan utk berinteraksi ngn pejabat kat sane..Pelbagai soalan yg aku ngn li tanye ngn org pejabat tuh..Tapi malang nyer sume aktiviti sampai kul 4.30pm jerk..Memang x sempat kte org nak flying fox,cycling,mancing,..huhu..

Itu x mendatang kan ptus asa dri stiap diri masing2..Perjalanan ke tapak perkhemahan di senangi dgn menaiki bas..Alhamdulillah bas x penuh coz ari dah lewat,sume org dah balik kot..
Kte org di berhentikan kat Taman Haiwan..Terpakse bertanye ngn org ramai utk mengetahui kawasan tapak perkhemahan..Dalam pejalanan ader Kuda Padi,Burung kakak tua, dll..Tasik yg x di kawal turut terlihat..Swiming pool..Akhir nye sampai ke destinasi..Tapak perkhemahan.. Tapak yg dipilih of coz dkt ngn air,tandas dan kawasan yg senang di lihat..Yg plg best tapak khemah dkt ngn paip..Simple kan?? Tandas pun kualiti..First sampai kat tapak kem,ape yg kene wat?pasang khemah?bersih kan tapak?Korang silap..of koz lar rehat dlu..Ape lah korang nih.. PEnat kot..Jauh pejalanan luas pemandangan..Selepas stle diri kan khemah, carik kayu n port nak masak..Dah setle sume ape lagi...terjun swiming pool lah..n mcm biase aku xpandai berenang tapi pandai menyelam sambil berenang..Beza kan? Sambil enjoy2 mandi manda,masih menanti dua orang ahli lagi..

Walaupun kelambatan 2 orang ahli,tapi tentatif harus di follow..kul 6 dah naik hdp kan api..
Mula2 wat bara utk bbq,pastu baru api utk wat air n masak2..Bara dah ader,ape lagi, bakar otak2 ar..otak2 nih dah jdi mkanan harian aku gak ar..ley sangap kot..dpt msg dari 2 ahli kte program nih,dye org dah sampai dah..Jadi utk mengelakkan kesesatan masa,aku ngn li amek dye org..Aku pun suh 2 ahli tu jalan sampai Taman Haiwan...Dari tapak khemah ngn Taman Haiwan boley di kata kan jauh gak ar..Aku ngn jog sampai taman haiwan..Pergh..Nazak aku..Dah lamer x bersukan kan..Tunggu punye tunggu..Xsampai2..Aku plak x bwk hp..Li ader hp tapi malang nyer xder kdit..Tgu lah,sampai lah dye org sampai..Dah sampai 2,ader plak masalah.. Gitar ngn stove gas dye org x bwk skali.Mengong btl..jadi kte org berpecah,aku ngn umair amek brg kat kete.li ngn lil bwk brg2 yg ader g camp site.

Pejalanan agak jauh..Jalan2 tgk pemandangan..Dah sampai tmpt pintu masuk, aku tanye umair, ko bwk kunci x? perghh..memang besh kunci kat lil..huhu.Mlm 2 kira besh gak ar. lepak main kad,sape kalah kene makan...aku lah juara..haha..nyanyi2..last2 sume tdo..Bgn2 je aku dggr dak skola yg wat kem kat sblh bising2..menyirap aku..Aku bgn kul 8..Semangat nih nak mandi swiming pool..Pegi2 tempat swiming pool jerk,dier kater bukak kul 10..Mangang..Lain kali inporm ar awal2..kang sonang..Balik ke kem site dgn kehampaan,jadi kte org pun decide nak g jalan2 amek gmbo..Jalan puny jalan,akhir nye pancit lah..Dgn kehausan yg menimpa masing2, dan tanpa membawa duet yg ckup,terpakse meneruskan pejalanan...Akhir nyer sampai lah ke destinasi kte..Rumah 4 musim..Excited sume..Tapi ngn selamber sumer pakai suar three quarte, ngn tshirt jer,,Tapi si azrai ni lak dier ckap bwk rm20 jerk..Harga sume rm21...pergh.. tapi alhamdulillah jumpe gak duet2 selit singgit,,haha,,Masuk lah kte org dlm rumah tuh..Pergh..bapak sejuk seyhh...xsilap aku -4C...X pasti ar..tapi mcm btl jerk..Lame gak dlm 2..Ley mati kesejukan...Dah nak mati kesejukan tuh,baru lah kte org kuar dri umah tuh.. Balik lah ke kemsite..tapi singgah swiming pool sat..yeaay..aku dah pandai brenang,,hehe.. Mase dlm pejalanan nak balik kem siter,nampak dari jauh segerombolan beruk sedang berdekatan ngn kawasan kemah kte org..Dlm hati aku selamat dah zip kemah,tapi malang nyer li x zip btl2.. habis khemah aku kene selongkar..Dah mcm pencuri bertamadun dah..nak je aku maki beruk2 nih $%$*&(^$)^QQ&$@.. Tapi nak wat cmne dah silap kte org gak..
Dan berakhir lah pengembaraan yg sgt mencabar..haha

p/s 1 nnt aku update gmbo lak..dak2 ni x upload lagi.
p/s 2 ------

No comments: