Sunday, June 20, 2010

sEmAlAm

Semalam bersamaan 19 jUn 2010...
Parents aku baru balik dri kg...
Sabak Bernam(take not ye bell athirah,sabak,bkn Sabah)
Kul 12am tepat dye org sampai umah..
Balik dri kg,msti ar bawak buah tangan..
Aku pun turun ar kat kete..
Ya Allah..
Ni bkn buah tangan, ni buah x ckup tangan..
Byk giler buah buahan..
Macam2 ader..
Kelapa ader,pisang ader,tembikai susu ader..
Ader satu tuh,aku pun xknl buah ape tuh...
tpi yg xley belah nyer,kelapa ader ar 30++ bijik..
Bape pokok kelapa ntah bpak aku tumbang kan..
Pada keesokan ari nyer,ari ni lah..
Aku bgn pagi(kul 12),aku bkk peti sejuk...
waahh..tembikai susu dah tersedia utk beta mkn..
Ape lagi,tanpa menghirau kan berus gigi kat blik mandi,
Aku mkn tembikai susu nih,mkn punye mkn.
Aik,dah tgl ckit,aku rase bru mkn 2 jerk..
hmm..tgh hari lak..
Berpecah lah sekawan kelapa yg tersadai kat luar..
Aku telah menjadi penonton menyaksi kan,
Bpak aku vs kelapa2 tersebut..
Akhir nya kemenangan berpihak kepada bpak aku..
Hebat jugak bpak aku nih..
Dia rai kan kemenangan pdi Hari Bapa nih..
Mak aku plak dgn bangga nye mempelawa dri wat dadih kelapa(mak aku sorang je tau wat dlm umah nih)
Jadi kesimpulan nya ari nih..
Makan lah buah tempatan..
Nescaya hdp anda sehat,cegas, dan cerdas..
Sila2 lah nikmati gmbo buah buahan ini..




p/s sy rindu kamo

5 comments:

thaleqfatihah said...

ai..bile lagi nk bwk buah-buahan kat kitorg?
x dpt kelapa,tp dpt strawberi ok gak (^_^)

Hirzie said...

nk kelapa...dahage nih

botol said...

leq-buah-buahan??nak ker?amek kat bkn ekspo..haha

kuno-nah..tpi bkn kelapa,tpi kepala hotak hang.haah

beLL said...

woi woi..sabak sabah jgn sebut...hahhaha

tak bes pon buah2..nak rambutan..haha

botol said...

bell-xper..bler aku blk kg sabak je,aku kompom igt ko..hahaa
ko nak buah aper??