Sunday, March 14, 2010

First Time di UPM


Tarikh x igt[huhu]
Aku bgn dri tdo,trus amek air smyg dgn niat nak smyg sbuh..tapi stelah selesai amek air smyg, aku memandang jauh ke dinding[jam dinding lar] Baru pkul 4 lar mengong..Sbuh pun x masok lagi..Isyak pun bley smyg lagi..Aku x sambung tdo,klo tdo kompom2 terlajak sampai tgh hari..Aku duduk,bersandar di bwh sinaran lampu neon yg berkelipan..Aku menerus kan kerja2 aku yg telah terbengkalai smlm,persiapan utk masuk UPM..Agak kucar kacir aku tanpa kehadiran mak di sisi..Jadi aku mls nak kemas,aku tgk tv..Alamak..Lupa lak astro kene potong..JAdi hp ksygan menjdi mangsa ku lps kan kebosanan..Ku pasang lagu jiwang karat gler vavi..Memang layan seyh..Tangkap lentok 2..haha..Menjelang pagi,mak ku telah membebel di sbb kan kurang nye tggjwb aku ke atas persiapan..Yes..Aku memang x pandai pun..Dgn bantuan bonda,siap lah brg2...tapi ader gak brg yg kurang..Giant menjd mangsa tmpt aku membeli dan trus belah..Aku bertolak ke UPM agak lmbt lar gak...kul 1...Walaupun bpak aku x tau jalan,dier tetap steady je wlaupun dah lmbt ;pSampai lah kat UPM..BEsar jugak upm nih kan..Aku dgn segan silu tanye lah guard,ape bnde pertama yg kene wat[sbnr nyer lps kne marah ngn abah] kereta unser pun berlabuh lah di depan DEwan..AKu dgn memakai kemeja bertali leher,[skema] dtg menanye org2 disane...
aku : kak,nak g mane ni kak??
kak : adeq g trus dpn 2,..pastu g kat kaunter 2..
aku : owh...bwak ape ek/??
kak : bwak lah dokumen2 yg perlu..xtray bwk?
aku : xtray pun kene ker??
kak : ye lar...
aku : owh..ok..time kasih kak

aku pun patah balik ke kete..Kene bebel lagi ngn mak..haiya..naseb baik telinga aku tahan lasak kan..yg penting aku syg mak aku..Aku jalan balik g dewan,senyum kat akak 2..dier senyum balik..Aku menerus kan kerjaya aku dgn pegi ke kaunter..bla bla bla...dah setle sume..
Alhmdlh..Dan seterus nye tmpt di tuju ialah kolej kediaman..PAk guard jadi mangsa aku utk menanya kan tmpt K5,owh...trime kasih wahai pak guard yg budiman..LAr..xley bwk krete ke masuk kolej?pale hotak dier..brg aku kedabak byk gler suh naik bas..Xper..aku mengikut procedure..Aku pegi ngn mak n adeq aku naik bas sementara bpak aku tdo di krete..Sampai pun..wah..meriah gler kolej nih..BEst..Aku masuk..YA ALLAh..kene daftar lagi..bape banyak dar nak kene daftar..ok..Ader org 2 suh aku tgk name kat board,pastu hafal no..no aper?? hah,itu yg kite xtau..Aku masuk kat dlm dewan,pastu dier tanye no??no ape??ntah lah..sampai skang aku x tau..haha..Pelbagai masalah menimpa di dalam 2..byk keje kene buat..Dgn aku pun byk bertanye dgn kaunter pertanyaan..Sampai dye org mengutuk aku..Kuang ajaq..!! Aku masuk, kaunter dier bkn main byk lagi..kaunter mknana lah nih lah..yg plg best bler dpt kunci...BAUNG 1003.. gler ar..Tngkt satu ow..mcm kat matrix...Best2..Aku keluar,nmpk mak aku sdg berehat,sian mak aku pnt kan...x sampai hati melihat mak ksygn pnt sbb aku..Jadi aku nmpk ader mknan, bubur durian kot..gler lar..peberet 2 beb..lantas aku amek,aku amek utk mak aku skali tau.. Soleh kan aku nih..Aku pun col bpak aku dtg kat cni naik kete..boley je masuk bler aku tanye kaunter td..
Bpak aku dtg,parking kat dpn kot..bpak aku join mkn bubur durian..menjdi kegilaan keluarga aku sejak berzaman2 lagi..Sudah kenyang,hati pun sudah riang,tp haus dtg di tekak..Aku suh adeq aku pergi bli air kat luar dewan nih..ADeq aku tanpa membangkang,bli lah air..Dgn cuaca yg agak terik nih,minum air sejuk,memang nikmat..Aku pun meneruskan pejalanan dgn menghantar brg ke blik..boley thn gak ek jauh..sampai di dpan blok,ader kaunter lagi.. Bosan aku dgn kaunter nih..Aku masuk...dgn lemah lembut dier berkate..

Che Ber[maser nih x knl lagi] : Assalamualaikum adeq..adeq amek kertas nih, yg nih kul 5 nih kene antar ye,,yg lain maser orientasi..
Aku : ok..time kasih...jap,..1003 kat mane ek?
Che Ber : nak atas,belok kiri..bilik first..
AKu : ok..time kasih...

Aku naik dgn fmly2 aku skali..eh,,x kunci lah blik..aku masuk...lar..kecik gler vavi blik..uzur je blik nih berbanding matrix aku dlu..owh..Rumate aku lah nih ek..

Aku : Assalamualaikum..
Atat : Waalaikumsalam..MAsuk lah.
Aku : Name faiz..
Atat : NAfis...
Aku : Owh,,dr maner??
Atat : Sepang,,ko?
Aku : pj...

Aku sambung kemas2 brg ngn mak aku sambil bpak akuu curik tulang dgn berborak ngn rumate aku.. ;p Dah setle sume,Ibu bpa aku pun ingin berangkat pulang,..Sdey nyer hati...huhu.. Dgn ibubapa aku memberi pelbagai nasihat yg munasabah...BAik mak abah....faiz akan belajar sungguh2..mak ngn abah dah balik..maser utk berehat..EH jap..Kul 5 nih kene turun perjumpaan 1st..Mls gler...AKu tanye rumate aku,nak g ke x??Dier kater pegi..aku ikot jer..BAru rase nak ponteng...Saat nye sudah tiba..perjumpaan 1st kat court bola tampar..Wah...rmai gler pompuan..Laki ckit gler...Aku dok kat blakang skali..borak2,knl2 ngn orang..lupa lah sape yg aku knl dlu..Komeng kot..ko tgi2 yg mcm cina 2 kan?? PEmbantu Universiti memberi ucapan dan kata2 perangsang...ADer senam robik x silap aku..gler aper..malu gler vavi ar..PAstu bersurai.. Tapi mlm ader lagi...smyg magrib berjemaah pastu trus berkumpul kat dewan...BE PANCTUAL..

2 comments:

Ahmad Aminuddin Karim (saya BELL) said...

dan ko lah budak yang aku suh mengeja balik tu kan??hahha

botol said...

haha..eh..ni abg kaunter pendaftaran ker?
dah lah kutuk2 aku..haha