Saturday, January 2, 2010

Ceritera X dtg KPSM...sory ;p

Firstly ar aku nak mintak maaf ar di atas x dpt hadir kat kpsm.N satu lagi nak mintak maaf pd org yg telah aku kelentong..Sebenar nye aku x dpt dtg KPSm sbb aku nak g holiday ngn mmbr2 aku bkn familay day[tpi bgi aku mmbr aku part of my family,kira lbey kurang ar 2] Nak di jadi kan cerita kan,ni mmg holiday yg kte org plan sejak lps SPM lagi..Jdi aku x ley lps peluang utk holiday ngn dye org..Mula nye kte org rncng nak pegi 4hari or 5hari..Tpi byk sgt arah melintang,dpt ar gak maser 3 hari.Holiday kte org start ari sabtu bersamaan 19-12-09..Mlm sblom 2 aku tdo kat umah umair utk menyenang kan keje..Lagi satu perkara yg x di duga sampai,aku umair ngn li ckit lagi nak accident pd mlm 2..Alhmdlh kte org sempat mengelak..klo x,hancur b'kecai plan nak g holiday.

19-12-09
[pagi]
Agak awal gak aku bgn,kul 6 kot stlah di kejot oleh org gler[djmbul] pagi2 dh memekak dtg umah org..Tpi mmg plan nak gerak awal,kul 7 konon..janji melayu..Stelah sume org ckup n barang2 sume dah ckup,bermula lah perjalanan tanpa mak bapak..sume nyer ader 7 org..aku li umair lil yan djambul ngn emi..aku sbg bos dok blakang skali ngn djmbul..kte org b'lapar dlm pejlnan b'bekal kan roti yg di beli di station minyak..memang x ckup,bgi aku ar..hehe.. Akhir nyer kte org sampai di destinasi sarapan kat r&r tapah kot..masing2 xsbar nak mkn..tpi malang nyer aku x der selera nak mkn.tpi aku beli gak roti..bpak ar,mhal gler.rm2.50..roti dari dri syurga lah kata kan.

Maser ngah tgu tmpt duduk.Bajet comeyl..haha


hah..nampak x roti dri surga..mhal gler..

Pejalanan di terus tanpa mengira pnt dah lelah..xde ape2 yg mengganggu pejlnan itu tapi satu hamba Allah 2 tiba b'kate "aku nak terkencing lah"..hisyh..kat r&r xnak lak dier buang ayaq td.
Akhir nye kereta yg b'tayar 4 ni pun berhenti di r&r tanpa tandas.kat atas bukit dah kte org..
Aku x hirau kan li yg sdang sebok mencari tmpt utk buang air..tgh li buang air,ader pakcik 2 dtg kat dier..aku igt pkcik 2 nak marah li, aku pun cuak ar..Rupa2 nye pkck 2 pun nak buang air gak.haha..ptt dri tdi aku tgk pkck 2 mcm x puas hati je..Lame gak kte org kat cni, sebok nak b'gmbo.Add Image

Aku di halau dri gmbo nih coz aku x pkai bju mcm dye org.huhu


orang jakun..biaser lah 2 kan..

[Tengah Hari]
Kita sambung dgn destinasi bajet kte org..Akhir nyer kte org tlh sampai di taiping lbey kurang kul 11..target kte org nak having lunch tmpt yg sdap n murah..jdi kte org serah kan keputusan ni kat umair coz ni kg dier..Berhenti lah kte org b'dekatan dgn Laman Chanakat Jering. bak kater umair ni lah tmpt yg blh thn ar sdap nyer..kte org dgn prot yg tgh b'keroncong pun trun dgn smgt mkn yg b'kobar2..tpi malang nyer tmpt tu ttp..punah harapan kte org kat umair. kene caci maki dri kte org.haha..Jdi kte org wat keputusan utk menerus kan pjlnan,pastu ader kdai mkn,singgah trus,xkesah lah x murah ke x sdap ke..asal kan kenyang..Sampai kat satu tmpt 2,kte org nmpk kdai mkn,singgah je lah..tpi t'dapat musibah lain,lauk pauk kat ctu sume dah x menyelera kan tekak..aku tanye lah bro 2 "goreng2 ader ke bang?"..dier menjawab "ader, tpi skang ader nasi ayam ngn nasi goreng ayam jer"..Hentam je lah..asal kan dpt mkn..aku order nasi goreng ayam..Tpi lame gler nak tgu siap nye mknan,xper lah..lagi pun byk maser lagi. Akhir nye mkanan yg dt tunggu2 selama se abad pun samapi..kilau2 aku tgk mknan 2.. Pergh..bkn main sdap lagi nasi goreng ayam dier..aku ratah sampai tulang..


Maser tgu makanan.......


eerrkk...alhmdlh..sume dah kenyang.....

BERSAMBUNG
[di atas kesulitan xder gmbar kat aku]



No comments: