Thursday, December 10, 2009

Hikayat Hidup Beliau




Sebelum zaman minyak naik turun,lahir nyer insan yg x b'slah dan d beri nama Muhammad faiz asyraf b bahrudin. Beliau nih x bape cmey,x bape x cmey,org kater sedang2 ar' blh ar thn.Beliau lahir pada 26ogos1990.Beliau tlh blajar di tadika masjid bulat,tpi cume dtg 3hari selepas di buli oleh orng b'nama THARiQUE.Di sebab kan beliau x dtg tadika,beliau menghabis kan maser dgn main krete mainan, weng2~~Padaa umur 6-12 thn,beliau skola kat sri petaling. Stakat skola 2,beliau hanye dpt 3medal jer.Itu pun acara kanak,lari dlm guni dll.Stelah mendpt keputusan yg blh menaikan kemarahan bpak,beliau tlh skola di smk(l) bukit bintang.Pada maser beliau f1&f2,beliau x leh trima hakikat yg sc&math tukar ke bi(ye lar,dlm bm pun hancur)Pada thn 2, 2sbjk 2 memang gagal lah dalam stiap exam.Maser f3 plak, beliau tlh agak pandai sbb di pakse dtg ke tusyen nirmala.Akhir nyer mendpt keputusan pmr yg memboleh kan dier tetap di skola itu.Maser f4 plak,beliau tlh mengenali cinta sejati(4orang)umair,fastlil,fadzli ngn izhan. Serangkai di beri nama kumpulan.Beliau adalah ahli terakhir kumpulan tersebut.Pd wktu 2,sbjk akaun,add math ngn kimia wjib gagal bgi beliau.Maser f5,beliau agak insaf sebulan sblm spm.Jadi,paham2 lah keputusan cmner kan.Sambil menunggu keputusan spm,beliau telah bekerje di secret recipe.Pd hari kedua bekerja, beliau tlh memecah kan mangkok(nsib bek xder org tau)Stelah pnt lelah,akhir nyer beliau tlh mendpt gaji.Beliau ingin menbeli sebuah hp,tapi malang x b'bau,beliau menerima kecelakaan motor. Motor orng plak 2.Beliau t'pkse membayar blk ganti rugi.Akhir nyer,angan2 hp baru t'pkse d tangguh kan.Sebulan kemudian,beliau dpt membeli sebuah hp,tetapi tlh d marahami mak sbb mahal sgt lar.Beliau sgt bangga n bongkak bler beliau menggunakan hp bru.Pada satu ari,beliau tlh nampak kontraktor indon memakai hp same mcm beliau,akhir nye beliau insaf n b'janji x kan bongkak lagi.Tiba lah maser ari yg di nanti kan,result spm nak kuar.Slepas kuar dri dewan trus mendpt panggilan telepon,emak nye.Apa kater mak beliau,"bgus,xyah blk umah lagi"..Ape kater bpak beliau,"bgus,blk nnt trus kemas bju"(tipu je 2).
Wlau pun dgn keputusan yg x memberangsang kan dri SPM,beliau dpt juga melanjut kan pelajaran kat matrix gopeng.Beliau pun x tau di mane ltak nyer gopeng.Semase ingin mendafar msuk ke matrix,beliau tlah di marahi kerna byk dokumen yg x bpe complte.Beliau tlah mendapat blik L1 1003.Rumate satu jerk ader sbb bdn dier pun dah mcm 3..haha..(arul,klo ko bce jgn marah aku.hehe)pd ari pertama je beliau tlah mengajak rakan baik nyer(Li) tgl di blik beliau. Maser orientasi lak,1st day je smyg jemaah subuh,hehe..alasann jauh lar masjid.ari kedua lak tlah t'jmpe dak skola lame dan trus mengajak pindah ke blik beliau..akhir nyer ckup lah 4 org satu blik.Mase mlm nak amek jadual claz,beliau tlah juga di marahi lagi kerna terpekik terlolong. mane x nyer,bosan dok dlm dewan pnas2.Beliau dpt claz F5T29.Dlm claz 2 beliau dpt mengenali org yg sekepala gler mcm beliau.Yang b'iman(izham) pun dah t'jebak dlm sekepala beliau. Dlm kuliah plak ader bdak yg lbih gler dri beliau(apis,anam n azrai).Pergh..mmg dlm kuliah dye org lah plg bising,plg dtg lmbt..ponteng 2 jarang ar.biase ar sem1 kan.mls ar nak wat kpla lak. dlm byk2 claz,claz bi lah plg byk kne marah.xtau ar nape,org lain pun ckap,tpi beliau jgak lah kne marah!!xadil btl!

3 comments:

de Picasso said...

haha..botol2..ksah hdup ko mcm ksah hidup ak r..haha..wlcme 2 blogging world~

botol said...

hehe,,yeker/??kembar lh nih ek??thnx.

de Picasso said...

haha..kembar r jgk..len mak,beza bapak..haha..keje,kumpul duet,bli hp..haha~